Patidani autós oldala!
Patidani autós oldala!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Vissza
vissza
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
 
Autó tesztek
Autó tesztek : Skoda Octavia 2.0 TDI 4x4 teszt

Skoda Octavia 2.0 TDI 4x4 teszt

Forrás:a5.hu  2007.03.20. 20:42

Hangosan kerreg és mindenhol elmegy, akár egy harckocsi, emellett kényelmesen elfér benne az egész család poggyászokkal együtt, még egy hosszabb nyaraláshoz is. Tesztünkben egy olyan Skodát vizsgálunk, ami szinte minden felmerülő igénynek képes megfelelni.

Terepes Skoda - 19 kép a galériában
Terepes Skoda - 19 kép a galériában
Az autóvásárlás mindig egy kompromisszum. Ha a kiszemelt kocsi erős, jó vezetni és még formás is, az tuti hogy drága. Ha pedig olcsó és jól megy, akkor vagy hamar szétesik, vagy nagyon csúnya szegény; példákat bármelyikünk tudna sorolni bőséggel, hiszen a minden igényt kiszolgáló járgány még csak a marketingesek fejében létezik, a valóságban nem. Szerencsére olyan azért akad, ami a legtöbb óhajnak képes megfelelni: ezt a komfortos, praktikus, erős, takarékos és majdnem minden úton otthonosan mozgó autót Skoda Octavia 4x4-nek hívják. Ennyi jó tulajdonság már-már gyanús, de hamar összeáll a kép és megfejtjük a rejtélyt: itt bizony megköttetett a luciferi alku, és a tesztautó lelke az Ördögé lett.

 A csomagtartó az Octavia kombi erősségei<br> közé tartozik
A csomagtartó az Octavia kombi erősségei
közé tartozik
Ez sajnos már az első blikkre látszik. Ugyan az Octavia kombi egyáltalán nem olcsó jármű, mégis olyan feltűnésmentesen olvad bele az utcaképbe, mint bármelyik lámpaoszlop, postaláda vagy hirdetőtábla. Ez azért van így, mert bár a jelenlegi Octavia minden ízében vadonatúj modell volt megjelenésekor, formáját tekintve mégis nagyon hasonlít rendkívül népszerű elődjéhez, ami tömegjelenség a magyar utakon. Pedig a tesztautó igazán jó svádájú modell: először is arányos - ami manapság nem magától értetődő a dizájniskolákban - a karakteres hűtőmaszk pedig határozott, férfias vonásokkal ruházza fel. Bár igazából az alsó-középkategóriában játszik, mégis nagyobb, komolyabb autónak tűnik, mint közvetlen vetélytársai. A hátulja is rendkívül decens, visszafogott, az egyetlen említésre érdemes formai elem a hátsó lámpatesten kirajzolódó C betű, ami az összes új Skoda ismertetőjele. Szó sincs semmiféle sportkombiságról, ez bizony praktikus és nagy rakterű jármű a javából. Nincs tehát a formával semmi baj, csak egyszerűen senki nem kapta fel rá a fejét, legfeljebb az orbitális méretű 4x4-es matricákon csodálkoztak, és találgatták, hogy miért is csúnyították el ezzel ezt a szép barna autót. A mezei kombihoz képest 2,5 centivel megemelt hasmagasság egyébként szinte észrevehetetlen, csak akkor nyugtázza az ember, hogy "nahát, tényleg", amikor észreveszi a 4x4 emblémát.

Végre hátul is jó ülni
Végre hátul is jó ülni
A kocsi lélektelen érzete a barátságtalan, csupafekete belső térben kapja el leginkább az embert. Annyira sötét tónusú minden, mintha a műszerfal nem csak kívül, hanem mögötte is csontig, velőig hatolóan fekete lenne; csupán egy kis alumínium betét és a műszerek fénye oldja a barakk-hangulatot. A ridegség érzetét két dolog még tovább is erősíti, az egyik a rendkívül kellemetlen orgánumú és zajos dízel kerregés, a másik pedig a beépített GPS-es rablásgátló. Jó, ez persze nem az autó hibája, de olyan kellemetlen érzés, ahogy őrködik felettünk és minden hibára elkezd hangosan dudálni, hogy az ember képzeletben már egy Stasi tiszt szúrós tekintetét érzi a hátában. Pedig megint csak azt kell mondjam, hogy a belső tér amúgy kifogástalan. Tökéletes ergonómia, precíz megmunkálás, zömében kellemes, puha anyagok mindenhol, na meg szinte teljes felszereltség. Navigációt, bőrt, napfénytetőt ne várjunk, ezeken kívül viszont minden más benne volt a tesztautóban. Az ülések kényelmesek, tér van bőven, hátul pedig nyoma sincs annak a szűkösségnek ami az előd sajátja volt. Itt már nagyra nőtt felnőttek is vígan elférnek, és még fejtér is akad bőséggel. A csomagtartó emellett hatalmas, 580 literes, így aztán egy hosszabb utazásra is tökéletesen alkalmas a kombi Skoda, különösen egy sítúrára, hiszen összkerék-hajtásának hála magabiztosan mozog csúszós talajon is.

 Leginkább a matricáról ismerhető fel<br> a négykerekes változat
Leginkább a matricáról ismerhető fel
a négykerekes változat
De miben is nyújt többet egy 4x4-es Octavia kombi egy mezei elsőkerék-hajtásúnál? Nos, mint már említettem, 2,5 centivel növekedett a hasmagassága, némi védelmet kapott alul, 60 literesre nőtt a tankja és a lényeg, hogy Haldex rendszerű hajtást kapott. Ez, mint tudjuk, nem tartozik a legigényesebb összkerekes megoldások közé, a tesztautó rendszere szükség esetén mégis dicséretesen gyorsan juttatta a nyomatékot a hátsó kerekekre. Ezek, bár terepjárót nem varázsolnak a kocsiból, mégis óriási magabiztosságot adnak a sofőrnek, aki ennél jobb terepjáró-képességekre vágyik, annak a további 16 milliméterrel megemelt Scout ajánlható, igaz ez egyelőre nem kapható hazánkban. A bunkerszerű masszivitás, a magasabb üléspozíció, az összkerék-hajtás adta biztonságérzet és az erős dízelmotor kombinációja veszélyes elegy, mert ha nem vigyázunk, hamar felveszünk egy arrogáns, "mindenkit letolok az útról" attitűdöt, ami azért inkább illik a konszerntárs Audihoz, mint a "simply clever" Skodához. Vigyázni kell ezzel a magabiztossággal erdőben vagy földúton is: az érzet tényleg azt sugallja, hogy ez a kocsi mindenhol elmegy, igazság szerint viszont még egy hobbiterepjárónál is óvatosabban kell vele erdőt járni.

Vezetni sem rossz
Vezetni sem rossz
A gépháztető alatt rejtőző 2 literes PD TDI motor egyébként régi ismerősünk, és mint minden autónál, melybe beépítik, ennél is ugyanazokat tudjuk elmondani: hangos, kulturálatlan és jókora a turbólyuk, de 1800-as fordulat felett nagyon tisztességesen húz, az üresen 1,5 tonnás karosszériát 9,9 másodperc alatt gyorsítja százra, és autópályán a 200-at is megfutja. Ezek szép értékek, vezetés közben pedig még jobbnak is érződik, mivel a kocsi elsősorban rugalmasságával nyűgözi le a vezetőt. Az Octavia 4x4-be egyébként minden hibája mellett messze ez az erőforrás illik a legjobban: az 1,9-es dízel 105 lóereje kicsit kevés, a 2 literes FSI-vel pedig pont olyan, mint amit a szegénykeverékes jelző sugall.

A 2 literes dízel 8,3 literes átlagfogyasztása egyébként azt jelenti, hogy kb. 1 literes fogyasztástöbbletet okoz a súlynövekedés és az összkerék-hajtás. Figyelembe véve egyébként a vezetési stílusomat és a kocsi képességeit, az átlagfogyasztás, ha kiemelkedően jónak nem is, de korrektnek azért mondható.

Ami a futóművet illeti, az igényes hátsó felfüggesztésnek hála a kocsi ebben a számban is jócskán felülmúlja az elődöt. A kocsi ugyanis komfortosnak mondható, amellett, hogy kanyarban a viszonylag magas építés mellett is maximálisan stabil marad, az összkerék-hajtás és a szükség esetén finoman és hatékonyan közbeavatkozó ESP pedig fölényes biztonságérzetet nyújtanak forszírozottabb tempó esetén is. Egyedül a látványosan orrtolós jellegen lehetett volna valamicskét finomítani, de a vásárlók többségének ez valószínűleg fel sem tűnik majd. Csak pozitívan nyilatkozhatok a precíz kormányról és a hatásos, az igénybevételt jól bíró fékekről is.

Jó autó kissé borsos áron
Jó autó kissé borsos áron
Akkor tehát mégis, mit nem tud ez az autó? Hiszen tágas, kényelmes, takarékos és jól húz. Először is, alapos átgondoltsága, sok jó tulajdonsága mellett egyszerűen kevés szerethető vonással rendelkezik. Egy érzelemmentes, derék szolga, és mint olyan, ebben a műfajban kitűnő, de semmi több. A másik probléma, hogy az ár kalkulációjánál jó Volkswagen konszernes szokás szerint igencsak vastagon fogott a ceruza: kis híján 8 millió forint egy alsó-középkategóriás kombiért még szolgáltatásait és használati értékét figyelembe véve is igen sok. Ha elmerülünk az árlistába, láthatjuk, hogy a részecskeszűrő (ami a 4x4-eshez kötelezően jár) és az összkerék-hajtás felára 1,1 millió forint, tehát egy hasonlóan felszerelt dinamikus és tágas, de csak elsőkerék-hajtású Skoda kombi 6,8 millióba kerül, ami ugyan még mindig sok, de már lényegesen jobban hangzik. Épp ezért kizárólag annak ajánlható az Octavia 4x4, akinek tényleg szüksége van a képességeire, máskülönben ok nélkül fizette ki a durva felárat. A Skoda talán azért adja ilyen drágán ezt a modellt, mert közvetlen konkurense nincs, tehát alsó-középkategóriás, összkerék.hajtású, emelt hasmagasságú dízel kombi jelenleg egyszerűen nem létezik. Aki alternatívát keres, leginkább a kompakt SUV-ok között nézzen körül, mert 8 millióért már hasonlóan dinamikus dízel Toyota RAV4-esek vagy Honda CR-V-k közül is válogathat. Kissé más műfaj, de érdekességképpen megemlítendő, hogy egy 158 lóerős benzines Subaru Forester, extrákkal teletömve is csak 7,7 millió forintot kóstál. Aki viszont idegenkedik a hobbiterepjáróktól és mindenképpen dízelt akar, nem nagyon tud mást választani ennyi pénzért. Lelke bár nem nagyon van, a dolgát voltaképpen kifogástalanul teszi. Aki nem szeretné, hogy szomszédja tudja, hogy 8 millió forintot adott ki autóra, és hegyen lakik, esetleg néha kimenne a szőlőbe is kocsijával, bátran döntsön az Octavia 4x4 mellett.

 
Hosszúság:
4572
mm
Soros, négyhengeres
turbódízel
Hengerűrtartalom:
1699
ccm
Maximális teljesítmény:
140
LE /
4000
ford./perc
Maximális forgatónyomaték:
320
Nm /
1750-2500
ford./perc
Hajtás:
kapcsolódó négykerékhajtás
Váltó:
hatfokozatú kéziváltó
Szélesség:
1769
mm
Magasság:
1495
mm
Tengelytáv:
2578
mm
Nyomtáv elöl:
1533
mm
  hátul:
1522
mm
Üres tömeg:
1470
kg
Megengedett össztömeg:
2130
kg
Csomagtartó mérete:

580 l

Üzemanyagtartály mérete:
60 l
Gumiméret elöl:
195/65 R15
  hátul:
195/65 R15
 
Végsebesség
199
km/h

Gyári fogyasztás:

Város:
7,9

l/100 km

Országút:
5,3

l/100 km

Vegyes:
6,3

l/100 km

Gyorsulás 0-ról 100-ra
9,9
s
Tesztfogyasztás:
8,2
l/100km
     
 
A modell alapára:
Főbb konkurensek alapárai:
Nincs közvetlen konkurense
Hyundai Tucson 2.0 CRDI VGT
7.330.000 Ft
Toyota RAV4 2.0 D-4D
7.680.000 Ft
7 899 800
Ft
A tesztelt modell ára:
7 899 800
Ft
     
 
Kinek ajánljuk?
TETSZETT:
NEM TETSZETT:
Erõs motor
Rideg, lélektelen beltér
Tágas, komfortos utastér
Hangos, kulturálatran erõforrás
Hatalmas csomagtartó
összkerék-hajtás felára
Sokoldalú használhatóság
 

Azoknak, akik sokoldalú, tágas, erõs és takarékos autóra vágynak és semmiképpen sem szeretnék, hogy az emberek tudják, hogy 8 milliót költöttek autóra. A jókora felár miatt az összkerék-hajtású változatot csak az válassza, akinek tényleg szüksége van rá.

 

 
Óra
 
Kedvenc Linkjeim
 
Beálítás kezdölapnak!
Beállítás Kezdőlapnak!
 
legyek a kedvencek között
Tégy a kedvencekhez!
 
Számláló
Indulás: 2005-12-17
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Google kereső

Google 

 
modulnev
 

Svéd termék a legjobb áron! Regisztrálj vásárlónak és kapj egyszeri 2000 Ft-ot és 15% kedvezményt a katalógusból! Svéd    *****    Azariah - RAMPAPAPAM formabontó verzióban, hallgasd, likeold, mutasd meg a spanodnak is :D    *****    ClueQuest- Új, ingyenes online nyomozós játék! Fejtsd meg a rejtélyt, és találd meg a tettest!Gyere cluequest.gportal.hu    *****    Szobafestõ Budapest    *****    Svéd termékek!Csatlakozz hozzám és kapj 2000,- Ft kedvezményt-15% kedvezmény a katalógus árból!Parfümök, szépségápolás!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!