|
![Räikkönen győzelemmel debütált<br> a Ferrarinál - nagyítható](http://www.a5.hu/kepek/F1/2007/01_Ausztral//070318kr_250.jpg) |
Räikkönen győzelemmel debütált a Ferrarinál - nagyítható | |
| Kimi Räikkönen fölényes győzelmével vette kezdetét a Forma-1 2007-es évadja Ausztráliában. A Ferrari színeiben most debütáló finn tizedszer állhatott a dobogó tetejére pályafutása során, és először fordult elő, hogy a pole pozíciót, a leggyorsabb kört és a diadalt is bezsebelte.
A második helyen leintett világbajnok, Fernando Alonso egy percig sem veszélyeztette Räikkönen győzelmét első McLaren-es versenyén, a táv kétharmadát ráadásul újonc csapattársa, Lewis Hamilton mögött töltötte, akit csak kis szerencsével tudott megelőzni. A 22 éves angol Jacques Villeneuve óta így is az első pilóta lett , aki dobogós helyezéssel tette le névjegyét az F1-ben.
A negyedik pozíciót a BMW-s Nick Heidfeldet szerezte meg, Felipe Massa pedig a hatodik helyre küzdötte fel magát a mezőny végéről startoló Ferrarijával, melyben a szombati időmérőn elromlott a sebességváltó, és a verseny előtt a motorját is kicserélték. A brazil a hajrában Giancarlo Fisichellát is megtámadta, az olasz azonban meg tudta tartani ötödik helyét.
A pole pozíciót megszerző Räikkönen gond nélkül megőrizte első helyét a piros lámpák kialvása után, a mellőle induló Alonso viszont kénytelen volt kapitulálni a futamot lágy gumikon, agresszívan kezdő Heidfeld előtt. Ezt kihasználva kerülte meg a világbajnokot csapattársa, Hamilton is, aki a továbbiakban magabiztosan autózott a spanyol előtt.
Räikkönennel azonban sem a két McLaren, sem a második helyet megkaparintó Heidfeld nem tudta tartani a lépést, a finn a keményebb Bridgestone-okon is körönként egy másodperccel növelte előnyét. Csapattársa, Massa eközben a 15. helyen vesztegelt, hiába előzte meg az első körökben négy ellenfelét is, a két Honda megakadályozta a további felzárkózásban.
Jenson Button valójában Rubens Barrichellót is látványosan feltartotta az egész hétvégén csapnivaló teljesítményt nyújtó RA107-esben (amit utóbbi szóvá is tett a csapatrádión), s miután a 15. körben a brazil végre megelőzte, rögtön két másodperccel gyorsabb köröket autózott az angolnál. Két körrel később Massa is elment Button mellett, hogy az élmezőny nyomába eredjen.
A boxkiállások első hullámát a 14. körben Heidfeld nyitotta meg, akinek ekkor már 12 másodperc volt a hátránya Räikkönen mögött. Kiderült: a német taktikai hibát vétett, amikor az első etapban használt lágy abroncsokat, korai kiállása miatt ugyanis a kerékcserék során a két McLaren, valamint a másik BMW-t vezető Robert Kubica is megelőzte őt.
Räikkönen a 19. körben, tudta le kiállását, pedig a Ferrari szerelői már a 18-ikban is várták őt, aminek az lehetett az oka, hogy a finn rádiója a futam elején nem működött megfelelően. Ennek jelentősége mindazonáltal csekély volt, hiszen gond nélkül visszavette a vezetést, amikor a 22-23. körben Hamilton és Alonso is tankolt. Mindannyian a keményebb gumikeveréken folytatták a versenyt, s az utolsóra tartogatták a lágyakat.
Féltávnál a domináns teljesítményt nyújtó Räikkönen már 18 másodperces előnnyel vezetett a szintén bámulatos tempót diktáló Hamilton előtt, akihez Alonso nem tudott tartósan közelebb kerülni. A McLarenek mögé a két BMW zárkózott fel Kubica-Heidfeld sorrendben, a fiatal lengyel azonban a 38. körben műszaki hiba miatt kénytelen volt feladni a versenyt. A mezőny végén Scott Speed ugyanekkor, defekt miatt esett ki.
Heidfeld mögött Fisichella, Ralf Schumacher, valamint Nico Rosberg rótta a köröket, aki remek taktikával, a 27. körig késleltetett boxkiállással zárkózott fel a hetedik helyre. A 37. körben a pályán is villantott a fiatal német, hiszen agresszív mozdulattal fékezte ki Ralf Toyotáját a 3-as kanyarban.
Kezdetben szorosan követte Rosberget a Renault újonca, Heikki Kovalainen is, ám az idegesen vezető finn később többször is elhagyta a pályát, így végül leszakadt a pontszerzőktől. Felipe Massa viszont bekerült közéjük, miután meglepetésre egyetlen, a 29. körben teljesített kiállással teljesítette a távot, bizonyítva, hogy a Bridgestone új lágy keverékei is képesek kibírni egy futam féltávját.
Räikkönen győzelme a kerékcserék második hulláma során sem forgott veszélyben. A finn a 41. körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét (1:25.235), ami a hétvége legjobbja is lett egyben, ám miután a következő körben letudta utolsó kiállását is, már nyugodtan visszavehetett a tempóból.
A második hely viszont gazdát cserélt, noha Alonso a verseny után elismerte, szerencsére is szüksége volt, hogy megelőzze Hamiltont. A fiatal angol ugyanis a boxba vezető körében időt vesztett az egymással csatázó Jarno Trulli és Takuma Sato mögött, a világbajnok pedig kint tudott maradni két extra körig, így a 45. körben fiatal kollégája elé tért vissza a pályára.
Az utolsó etapban már csak két esemény borzolta a kedélyeket: Räikkönen figyelme egy pillanatra elkalandozott, és kissé lecsúszott az aszfaltról, Alex Wurzot viszont csúnyán megtorpedózta David Coulthard, ráadásul a skót Red Bullja átrepült a Williams fölött, alig fél méterrel kerülve el Wurz bukósisakját. A versenyt mindketten feladták.
A McLareneket a záró körökben Heidfeld, majd tisztes távolságban Fisichella követte, akit Massa nagy nyomás alá helyezett, az olasz azonban állta a sarat, így az ötödik helyre hozta a címvédő Renault-t. Mögötte Rosberget és Ralf Schumachert intették le, ami azt jelenti, hogy a Toyota-motorokat használó Williams előkelőbb helyen végzett a gyári Toyotánál.
A kezdetben biztató pozícióban autózó Mark Webber nem tudta pontszerzéssel ünnepelni hazai versenyét, Rubens Barrichello pedig a 11. helyre hozta a gyári Hondát, ami halovány eredmény, de legalább megelőzte az időmérőn remeklő Takuma Sato Super Aguriját.
![](http://www.a5.hu/kepek/blank.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/tbf.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/tf.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/tf.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/tf.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/tf.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/tf.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/tf.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/tf.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/tf.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/tf.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/tjf.gif) |
|
|
Helyszín: |
Melbourne, Ausztrália |
|
|
|
Időpont: |
2007. március 18., vasárnap, 04:00-06:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5303 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 21-22 fok, aszfalt: 39-41 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Alonso (Renault) |
1ó34:27.870 |
|
|
|
![](http://www.a5.hu/kepek/blank.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/blank.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/blank.gif) |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
![](http://www.a5.hu/kepek/blank.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/blank.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/blank.gif) |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
|
1ó25:28.770 |
|
|
58 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
+ |
7.242 |
|
|
58 |
|
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
+ |
18.595 |
|
|
58 |
|
4. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
+ |
38.763 |
|
|
58 |
|
5. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
+ |
1:05.469 |
|
|
58 |
|
6. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
1:05.805 |
|
|
58 |
|
7. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
+ |
1 kör |
|
|
57 |
|
8. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
+ |
1 kör |
|
|
57 |
|
9. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
+ |
1 kör |
|
|
57 |
|
10. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
+ |
1 kör |
|
|
57 |
|
11. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
+ |
1 kör |
|
|
57 |
|
12. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
+ |
1 kör |
|
|
57 |
|
13. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
+ |
1 kör |
|
|
57 |
|
14. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
+ |
1 kör |
|
|
57 |
|
15. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
+ |
1 kör |
|
|
57 |
|
16. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
+ |
2 kör |
|
|
56 |
|
17. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
+ |
2 kör |
|
|
56 |
|
|
|
|
18. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
+ |
10 kör |
|
ütközés |
48 |
|
19. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
+ |
10 kör |
|
ütközés |
48 |
|
20. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
+ |
21 kör |
|
váltóhiba |
37 |
|
21. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
+ |
30 kör |
|
defekt |
28 |
|
22. |
|
Christijan Albers |
NED |
Spyker-Ferrari |
B |
+ |
48 kör |
|
kicsúszás |
10 |
|
![](http://www.a5.hu/kepek/blank.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/blank.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/blank.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/blank.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/blank.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/blank.gif) |
|
|
Leggyorsabb kör: |
K. Räikkönen (Ferrari) |
1:25.235 |
|
|
41 |
|
![](http://www.a5.hu/kepek/blank.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/blank.gif) |
![](http://www.a5.hu/kepek/blank.gif) |
| |