Noha az elmúlt néhány esztendőben egyfajta szabályváltoztatási láz lett úrrá a Forma-1-en, ez 2007-re a jelek szerint lecsillapodott: miután a 2006-os szezont fejtetőre állította a V8-as motorok bevezetése, az áttérés a kieséses rendszerű időmérőre, és a kerékcserék visszatérése a hosszú élettartamú gumikkal folytatott rövid kacérkodást követően, idén kevés jelentős újdonságra kell felkészülnünk. Az alapok olyannyira a helyükön maradtak, hogy a mostanában megszokott viszonylatban akár stabilnak is nevezhetjük őket.
Ez azonban korántsem jelenti azt, hogy semmi sem változott. Az F1 Technikai és Sportszabályzatában évről évre - sőt, bár ezt kevesen tudják, valójában még az idény közben is - számtalan apró módosítást eszközöl az FIA, ezek döntő része azonban a nyilvánosság előtt örökre rejtve marad, mégpedig egyszerűen azért, mert a gyakorlatban csak a résztvevők számára van jelentősége. Ilyenek például a töréstesztekre vonatkozó előírások, amiket szinte kötelező jelleggel, folyamatosan szigorítanak, vagy az autó méretét és az egyes karosszériaelemek pontos elhelyezkedését meghatározó passzusok.
A konkrét változásokon felül idén sor került egy szokatlan módosításra is: a Sportszabályzat hivatkozási rendszerét a GP2 szabálykönyvénél (és az F1 Technikai Szabályzatánál) már bevált módon teljesen átalakították. Míg eddig folytatólagosan számozták a paragrafusokat (2006-ban 1-től 161-ig), 2007-től bekezdésenként újrakezdődik a számozás; a felhasználható gumik számáról tavaly például a 75. pont rendelkezett, mostantól viszont a 25.3-as. Habár ez később jelentősen meg fogja könnyíteni a szöveg bővítését, egyelőre csak bosszúságot okozott, mert megnehezítette a 2006-os és 2007-es Sportszabályzat közvetlen összehasonlítását.
Az átiratot ráadásul rendkívül későn, a múlt héten hozták nyilvánosságra, néhány, az utolsó pillanatban elvégzett változtatással együtt, amilyen például az aktuálisan használt gumikeverék jelölésének kötelezettsége. A csapatokat azonban mindez nem érte váratlanul, mivel szokás szerint részt tudtak venni a szabályok kialakításában - a képviselőik ez ügyben legutóbb február elején találkoztak az FIA illetékeseivel.
Ha valaki nem szeretné végigolvasni a teljes cikket, az alábbi linkek segítségével közvetlenül is az őt érdeklő témához ugorhat: |