|
![Ross Brawn - nagyítható](http://www.a5.hu/kepek/F1/2007/Teli_tesztek//070313brawn_250.jpg) |
Ross Brawn - nagyítható | |
| Először adott terjedelmesebb interjút Ross Brawn, mióta búcsút intett a Ferrari csapatának, hogy egyéves szabadságra vonuljon a Forma-1 mókuskerekéből.
A maranellóiakat technikai igazgatóként öt világbajnoki címhez segítő szakember a BBC-nek nyilatkozva abbéli meggyőződésének adott hangot, hogy a Ferrari az ő és Michael Schumacher hozzájárulása nélkül is képes lesz futamokat és világbajnokságokat nyerni.
"Akkor is voltak jó és rossz éveink, amikor ott dolgoztam, hiszen senki sem állhat örökké a mezőny élén" - jelentette ki az 52 éves mérnök. - "Azok az emberek, akik a győztes autóinkat tervezték, még mindig a csapatnál vannak, és nem látom okát, hogy ne arassanak további sikereket."
"Az eredmények az egyének munkáján állnak vagy buknak. Amikor az istállónál dolgoztam, képesek voltunk a gyakorlatba ültetni bizonyos filozófiákat, és akik részesei voltak ennek a folyamatnak, továbbra is alkalmazni fogják ezeket a módszereket. Rendkívül értelmes szakemberekről van szó" - szögezte le.
"A média mindig sokat foglalkozik a Ferrarival, és olykor nehéz figyelmen kívül hagyni bizonyos nyilatkozatokat. Erősnek és elkötelezettnek kell lenni, hogy leperegjenek a negatív hangok. Az autó remekül néz ki, és ha az eredmények sem maradnak el, helyreáll a csapat iránti bizalom."
Brawn hozzátette: bár személyesen nem ismeri a Schumacher helyére igazolt Kimi Räikkönent, biztos benne, hogy méltó utódja lesz a hétszeres világelsőnek.
"Nem ismerem Kimit. Sohasem dolgoztam vele, és amíg az ember nem dolgozik együtt valakivel, nehezen tudja megítélni kvalitásait. Valószínűleg nem olyan nyílt személyiség, mint Michael volt, amikor csatlakozott a Ferrarihoz, de ne feledjük, hogy ő kétszeres bajnokként érkezett" - hangsúlyozta Brawn.
"A személyiségük sokban különbözik. Kimi csendesebb típus, de a hozzá hasonló emberek esetében akkor cselekszünk helyesen, ha nagyon figyelmesen meghallgatjuk őket, mivel gyakran rengeteg mondanivalójuk van, csak esélyt kell adni nekik, hogy elmondhassák."
"Ehhez kétségkívül szükség lesz a kulturális szemléletváltásra. De erős emberek veszik körül, és a lényeg Kimivel kapcsolatban mégiscsak az, hogy pokoli gyors, és keveset hibázik. A személye sok izgalmat tartogat a csapat számára, egyszerre jelent új kihívást és ösztönzést."
Alonso is jó munkát végzett volna
Noha Jean Todt csapatfőnök eddigi nyilatkozataiban azt hangoztatta, hogy kizárólag Räikkönen neve merült fel Schumacher pótlására, Brawn most elismerte, hogy Fernando Alonso szerződtetésének lehetőségét is megvizsgálták, még ha gyorsan el is vetették a finn kedvéért.
"Két pilótát vettünk fontolóra, amikor Michael utódját kerestük: Kimit és Alonsót, de minden Kimi mellett szólt" - húzta alá Brawn. - "Érdemes megjegyezni, hogy Jean a raliban hosszú időn át dolgozott skandináv versenyzőkkel, és kedveli befelé forduló, csendes stílusukat."
"Persze biztos vagyok benne, hogy Alonso is remek munkát végzett volna. Nem hiszem, hogy nagy különbség van kettejük tudása között. Alonso két világbajnokságot nyert, ami jól mutatja, mire képes. De annak az okai, hogy Kimi miért nem nyert ugyanennyit, nem benne keresendők."
A tél slágerkérdése a Ferrari-versenyzők között várható hierarchia volt: vajon az F1 leggyorsabb pilótájának tartott Räikkönen vagy a rengeteget fejlődő, a teszteken brillírozó Felipe Massa lesz-e a gyorsabb, illetve kedvezményezett pilóta. Brawn leszögezte: akárcsak az előző években, nem lesz előre rögzített csapatsorrend a Ferrarinál.
"Michael a dolgok természetes rendje alapján vívta ki magának elsőbbséget, vagyis azzal, hogy a leggyorsabb volt. Tudomásom szerint ez sohasem volt rögzítve a szerződősében, leszámítva, hogy övé volt a tartalékautó. Az idén is ez fog történni: természetes sorrend alakul majd ki a pilóták között" - mondta.
A brit mérnök egyébként nem biztos benne, hogy Massa képes lesz a legnagyobbak szintjére emelkedni. Kifejtette: "Michael a tavalyi szezon végén is egyértelműen gyorsabb volt Felipénél. De Felipe rengeteget fejlődött, és ha ezt folytatni tudja, komolyan számolni kell vele a jövőben. Kérdés, hogy képes lesz-e rá."
Fotó: Ferrari |