Patidani autós oldala!
Patidani autós oldala!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Vissza
vissza
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
 
Autó tesztek
Autó tesztek : Lexus IS220d teszt

Lexus IS220d teszt

Forrás:a5.hu  2007.03.13. 18:01

Az előzőt egyedi stílusa és sportos karaktere miatt szerettük. Az újat megváltozott karaktere és kisebb hibái ellenére is kedveltük. De milyen lehet az első dízelmotoros Lexus, az IS220d? Tesztünkből kiderül.

 Az első dízel Lexus - 62 (!) kép a galériában
Az első dízel Lexus - 62 (!) kép a galériában
Aranyos, személyiséggel felvértezett játékfigurák, csattanós poénok, fülbemászó dallamok és "ez a te autód, amivel megvalósíthatod magad" típusú üzenetek: többnyire ilyen eszközökkel operálnak a marketingesek egy-egy autós reklám esetében. Nem irigylem őket, hiszen sok esetben kell szinte a semmiből kihozniuk valami látványosat, ami néha betalál, néha pedig átüt rajta az izzadtságszag, de ez a műfaj már csak ilyen. Az viszont az összes hirdetésben közös, hogy az érzelmekre próbál meg hatni. Tessék, ez neked jár, ezzel teljesítheted ki személyiségedet, fejezheted ki igazi énedet, ha ezt megveszed, le sem tudod majd magadról vakarni a csajokat/pasikat, és így tovább. Kakukktojások azonban itt is akadnak. Emlékszik például valaki is az új Lexus IS reklámjára? Én sem. Pedig volt: az óriásplakátokon egy ezüst IS állt egy semmilyen színű háttér előtt. A magyar oldalon bogarászva még egy rövid kis reklámfilmre sikerült ráakadni, melyen az autó kellemes országutakon kanyarog, a háttérben andalító zene szól és az ég egy adta világon semmi nem történik. Ki az, aki ezen felbuzdulva rohan a szalonokba, hogy a bankszámlájáról vaskos összeget átutalva egy IS-be ülhessen?

Nos, feltűnően sokan. Ennek oka a Lexusosok szerint bizonyára az lenne, hogy az autó eladja magát, ezen látványosan elfogult kijelentés igazságtartalma azonban esetünkben jóval nagyobb, mint általában. Igaz ugyan, hogy az IS tervezésében az előző generáció óta jelentős koncepcióváltozás következett be, de ettől még nem csökkent azok száma, akik alig várták, hogy kipróbálhassák. A Lexus ráadásul ezzel pótolta egy régi adósságát az európai piac felé, mégpedig a dízelmotort. A vonatkozó legenda szerint 1622 szabadalom van a Toyota D-CAT motorjában, amelyet 2005 óta lehet az Avensishez, majd később a Corolla Versóhoz és a RAV4-hez kapni és pontosan ez a motor hivatott Lexushoz méltó módon mozgatni az új IS220d-t.

Semmi másra nem hasonlít
Semmi másra nem hasonlít
Papíron nincs nyerő helyzetben, az biztos. Prémiumautóban sokak szemében csenevésznek tűnik a négyhengeres dízel, noha a 177 lóerő és a 400 Newtonméter azért okot adhat gyanakvásra, miszerint ezzel is egészen jól el lehet poroszkálni. Részemről már a Toyotákban is kedveltem a D-CAT-et, az IS-ben pedig két dolgot csinál máshogy: valamivel gyengébbnek érződik és sokkal halkabb. Előbbiért egyértelműen a súly okolható, az IS220d ugyanis nem egy könnyű darab, olyannyira nem, hogy konkrétan szinte minden konkurensénél nehezebb. Legfőbb riválisával, a BMW 320d-vel összevetve feltűnik, hogy erősebb motorjának és leheletnyivel jobb légellenállási együtthatójának ellenére is megveri a bajor rivális mind gyorsulásban, mind pedig végsebességben. Amíg ugyanis a 320d 1430 kiló, addig az IS220d 1585 és 1655 között ingázik, ami legjobb esetben is bő másfél mázsás különbséget jelent, egyedül a 2.4 JTD motorral szerelt Alfa 159 van nagyjából vele egy súlycsoportban a maga 1630 kilójával, de ez a típus a pletykák szerint már diétázik a gyárban, nemsokára tehát könnyebb lesz.

A kategóriában nagy tömeg azonban esetünkben nem párosul nehézkes viselkedéssel, sőt! Ugyan a motor kevésbé virgoncan mozgatja az IS-t, mint az Avensist és kimondottan sportosnak sem lehet titulálni, hiszen egyes dízel konkurensek mostanság ennél akár jóval többet tudnak, az IS220d ellenben nagyon-nagyon harmonikus és pont annyira megy, amennyire az ember elsőre megtippeli, nem akar meglepetéseket okozni. Kevéssé érződik rajta a hátsókerekes jelleg, mint a 3-as BMW-ken, amelyben bizonyára a hátul 255 széles gumik is nagy szerepet játszanak, ezzel az IS-sel azonban nincs is olthatatlan vágyunk aziránt, hogy kifejezetten sportosan közlekedjünk.

Nagyon csendes és jó vezetni
Nagyon csendes és jó vezetni
Pedig a körítés megvan hozzá. A hatsebességes kézi váltóra csak az elődhöz viszonyítva lehet rossz szavunk, a kormányzás pontos és a rásegítés mértékét is tökéletesen eltalálták, a futómű pedig a nagy kerekek ellenére sem rázós, ellenben bátran lehet vele nagyokat kanyarodni. Akkor mégis mi itt a gond? Az, amit már az első képek megérkezésével gyanítani lehetett, miszerint az új IS alapvetően más lesz, mint elődje, a tapasztalatok pedig csak alátámasztották ezen elképzelésemet. Röviden: az új IS veszített valamennyit az előd vagányságából és sportosságából, helyette megpróbál egy kis GS lenni. A sportosságnál a második generáció esetében így a kényelem és a luxus volt előrébb a fontossági sorrendben, amelynek következménye az lett, hogy nem késztet ámokfutásra az IS, igaz a ráérős, nézelődős tempó is távol áll tőle.

 Remek anyagok, okos részletek, kissé<br> szűkös térkínálat
Remek anyagok, okos részletek, kissé
szűkös térkínálat
Ez azonban szerencsére nem jelentette azt, hogy a japánok egy összement GS-t rajzoltak volna, éppen ellenkezőleg. Az IS-t nem lehet sem a többi Lexusszal, sem pedig a kategóriatársakkal összetéveszteni, ami a márka rövidke múltjának és eddigi autóinak jelentős részének ismeretében komoly előrelépést jelent.

Az IS220d kegyelemdöfése a hangja. Nem, a dízelmotor orgánumáért továbbra sem tudunk magunkból kikelve lelkesedni, azért viszont igen, ha egy autónak alig van hangja. Az örömöt tovább fokozza, hogy az IS dízel létére tudja ezt, hiszen amíg egy kellemes orgánumú benzinest szívesen hallgat az ember akár hosszú távon is, addig egy négyhengeres gázolajast már kevésbé. A legkisebb Lexus utasterében tényleg csak jelzésértékként van jelen a motorhang, amelynek alaposan leszigetelt állapotában ráadásul nincs is rossz hangja. További öröm, hogy hidegen sem hangoskodik és nem csak a motor hangját zárták ki az utastérből, hanem minden más zajt is. Az IS minden sebességnél kifejezetten csendes, Európán keresztülívelő túrákat így bátran bevállalhatunk vele.

Ehhez egy feltételnek kell csak eleget tennünk: nem szabad túlságosan magasra nőnünk. A japánok ugyanis nem az NBA centerjátékosaira optimalizálta az IS belső méreteit, ami elsősorban a fejtérben, másodsorban pedig a hátsó üléssorban mutatkozik meg. Előbbinél a magam százkilencven-egynéhány centijével már a hajam rendesen beleér a tetőkárpitba a legalacsonyabb üléspozícióban is, igaz ez a probléma érdekes módon a GS-ben is fennállt. A hátsó üléssorba három személyt ültetni emberiség elleni bűncselekmény, két fővel azonban itt is kényelmesen lehet utazni, de 180 centinél semmiképpen nem ajánlott magasabbra nőni.

Ez is gombbal indul
Ez is gombbal indul
A helykínálat hiányosságait az IS a kényelmével kompenzálja és egészen ügyesen csinálja. Az ülések ugyanis remekül formázottak, a sportosság részleges elhagyásának köszönhetően ugyan az oldaltartásuk nem annyira markáns, de kevés olyan vezetőülés van, amiben ennyire szívesen üldögél az ember hosszú órákon keresztül is. Ennek ráadásul az anyaga is nagyon jó, a finom hasított bőr-jellegű kárpitból ráadásul az ajtókra is került gazdagon. A beltér és az extrák hosszas elemzésébe nem mennék bele, hiszen azt már előző tesztünkben megtettük, csak két apróságot emelnék ki. Az egyik a GS-ből már ismert kulcsnélküli indítórendszer, amely este nagyon hangulatos, amikor zsebünkben az indítókártyával az autóhoz közeledve lassan kivilágosodik a beltér és felgyulladnak a kilincsbe épített kis LED-ek. A másik jópofa dolog, hogy a motort 4000 fölé pörgetve egy narancsszínű kör gyullad ki a fordulatszámmérőn jelezve, hogy jobb lenne inkább felváltani, mint szétforgatni az elsősorban alul nyomatékos, bár felül is jól teljesítő dízelt.

Egy Lexus IS 200 tulajdonos véleménye az autóról:
Amiben az új Lexus IS egyértelmûen jobb a réginél, az a külsõ-belsõ dizájn. Ez a 220d igényes és gyönyörû, mellette az enyém mintha nem is prémiumautó volna. Egymás mellé állítva méreteit tekintve egyébként egy kategóriával nagyobbnak tûnik az új, belül viszont furcsa módon csak alig tágasabb - na jó hátul azért javítottak valamit a helykínálaton. A vezetõülést ebben sem lehet elég mélyre állítani, akár csak az enyémben, más szempontból viszont hibátlan az utastér. Az anyagok sokkal finomabbak, mindenhez jó hozzáérni, ez valljuk be nem volt az elõd erõssége. A Mark Levinson rendszerre nagyon kíváncsi voltam, de meglepetésemre alig szól csak jobban, mint az elõd hifije, gyári berendezéshez képest persze kiemelkedõen jó mindkettõé.

Vezetés közben az újdonság döbbenetes masszivitása tûnt fel leginkább, de ez nem is csoda, hiszen az enyémnél jó 300 kilóval nehezebb. Talán ezért, talán a váltó áttételezés miatt, de nem voltam elájulva a menetteljesítményektõl. Szalad persze rendesen, ha odalépünk, de mintha valahol elveszne az a 177 ló és 400 Nm. Nagyon hiányzott az IS 200-as lúdbõröztetõen gyönyörû soros hathengeres dorombolása is, ami stresszes napok után igazi élménnyé teszi a vezetést. A dízel persze csendes és kulturált, de azért szó sincs sportos hangról. A másik, amiben az újdonság gyengébb valamivel, a váltó. Ha nem vezetném nap, mint nap a régi IS-t, nem tudnék rá rosszat mondani, de az IS 200-as tökéletes váltójának szintét a 220d-jé nem üti meg. Egyébként a fék harap, a kormányzás precíz, a futómû pedig ugyanolyan jól eltalált, akár az elõdé. 18 collos kerekei dacára meglepõen komfortos, ugyanakkor nagyon kapaszkodik az aszfaltba. Összességében az elõdöt egy kicsivel sportosabbnak éreztem, ez az új inkább egyenletesen jól teljesít mindenben. A régiben kicsit több a szív; tetszik, hogy egy kicsit szembement a szokványos megoldásokkal, hiszen a soros hathengeres motor viszonylag ritkaság, és az egyedi, kronográfra emlékeztetõ mûszerek is azonnal belopták magukat a szívembe. Ezzel szemben a z új IS egy kicsit sterilebb, ettõl függetlenül persze nagyon tetszik az is - viszont kizárólag a 250-es V6-os benzinessel venném.

 Önnek melyik kéne jobban? - 14 közös<br> kép az Alfa Romeo 159-essel
Önnek melyik kéne jobban? - 14 közös
kép az Alfa Romeo 159-essel
A Lexus vásárlás szűk keresztmetszete nem is az autó, hiszen az a maga műfajában kétséget kizáróan a legjobbak között van, hanem az erősen behatárolt választék. Jelenleg ugyanis kétféle motor kapható az IS-hez: egy 2.5-ös benzines és ez a dízel, illetve várhatóan még az idén megérkezik hozzánk is az IS-F, de a sportváltozat bizonyára nem lesz tömegmodell. A felszereltség a Toyotákból jól ismert csomagos rendszerű, az IS-hez négy közül lehet választani, ami pedig erősen bekorlátozza a lehetőségeket. Egyféle karosszéria, hátsókerékhajtás, a 220d-hez pedig nem is rendelhető automataváltó, pedig bizonyára azzal is jó lehetne ez az autó. Összehasonlításképpen a 3-as BMW hatféle benzin és ötféle dízelmotorral rendelhető, a hátsó mellett összkerékkel is kapható, a négyajtós mellett pedig van belőle kombi, kupé és kabrió is, hogy a darabonként rendelhető extrákról ne is beszéljünk. A Lexusnak tehát lassan, de biztosan nem ártana ilyen téren is fejlődnie, noha a folyamatosan növekvő eladásokból úgy tűnhet, hogy a vásárlók ezzel a rendszerrel is meg vannak elégedve.

Az IS220d-n korlátozott helykínálatát és a szűkös választékot leszámítva nehéz fogást találni, egy nagyon jó autó, amit bizony nem szívesen adtam vissza még akkor sem, ha nincs lelke, egyáltalán. Igen, minden fontos dolog nagyon rendben van, de igazából nincs egy olyan kiragadható részlete az IS-nek, ami miatt rajongani lehetne érte, az összhatás azonban meggyőző. Ha egy boldog, hosszú távú, örömteli, de tüzesnek és szenvedélyesnek nem nevezhető kapcsolatot kíván létesíteni egy autóval, akkor az IS220d az ideális választás.

 
Hosszúság:
4575
mm
Soros, négyhengeres
common-rail turbódízel
Hengerűrtartalom:
2231
ccm
Maximális teljesítmény:
177
LE /
3600
ford./perc
Maximális forgatónyomaték:
400
Nm /
2000-2600
ford./perc
Hajtás:
hátsókerékhajtás
Váltó:
hatfokozatú kéziváltó
Szélesség:
1800
mm
Magasság:
1425
mm
Tengelytáv:
2730
mm
Nyomtáv elöl:
1524
mm
  hátul:
1518
mm
Üres tömeg:
1600
kg
Megengedett össztömeg:
2075
kg
Csomagtartó mérete:

378 l

Üzemanyagtartály mérete:
65 l
Gumiméret elöl:
225/45 R17
  hátul:
245/45 R17
 
Végsebesség
215
km/h

Gyári fogyasztás:

Város:
7,9

l/100 km

Országút:
5,4

l/100 km

Vegyes:
6,3

l/100 km

Gyorsulás 0-ról 100-ra
8,9
s
Tesztfogyasztás:
8,4
l/100km
     
 
A modell alapára:

Főbb konkurensek alapárai:

Alfa Romeo 159 2.4 JTD Distinctive
10 055 000 Ft
Audi A4 2.0 TDI
8 478 000 Ft
BMW 320d
8 615 000 Ft
Mercedes C 220 CDI
9 239 000 Ft
8 650 000
Ft
A tesztelt modell ára:
11 665 000
Ft
     
 
Kinek ajánljuk?
TETSZETT:
NEM TETSZETT:
Összeszerelési minõség
Szûkös utastér
Anyaghasználat
Szegényes választási lehetõség
Kulturált motor
Jó fogyasztás
Kis csomagtartó

Aki nem nõtt túl magasra és nem zavarja a viszonylag szûk csomagtér és a nem túl bõséges választási lehetõség, az egy igen jó autóra lel a Lexus IS220d személyében.

 

 
Óra
 
Kedvenc Linkjeim
 
Beálítás kezdölapnak!
Beállítás Kezdőlapnak!
 
legyek a kedvencek között
Tégy a kedvencekhez!
 
Számláló
Indulás: 2005-12-17
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Google kereső

Google 

 
modulnev
 

Svéd termék a legjobb áron! Regisztrálj vásárlónak és kapj egyszeri 2000 Ft-ot és 15% kedvezményt a katalógusból! Svéd    *****    Azariah - RAMPAPAPAM formabontó verzióban, hallgasd, likeold, mutasd meg a spanodnak is :D    *****    ClueQuest- Új, ingyenes online nyomozós játék! Fejtsd meg a rejtélyt, és találd meg a tettest!Gyere cluequest.gportal.hu    *****    Szobafestõ Budapest    *****    Svéd termékek!Csatlakozz hozzám és kapj 2000,- Ft kedvezményt-15% kedvezmény a katalógus árból!Parfümök, szépségápolás!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!