Patidani autós oldala!
Patidani autós oldala!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Vissza
vissza
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
 
Autó tesztek
Autó tesztek : Hyundai Accent 1.4 Active teszt

Hyundai Accent 1.4 Active teszt

Forrás:a5.hu  2007.03.13. 17:02

Nem minden modell hivatott arra, hogy megdobogtassa az autórajongók szívét, de ettől még lehet remek választás. A Hyundai Accent a hideg fejjel autót választók kocsija, és bizony nem is nagyon nyúlnak vele mellé.

 Jól áll neki a piros - 29 kép a galériában
Jól áll neki a piros - 29 kép a galériában
Kétfajta ember vehet Hyundai Accentet. Az első egyszerű, olcsó, megbízható közlekedési eszközt keres, mely gond nélkül eljuttatja A pontból B-be; ők elég népes tábort alkotnak. A másik pedig a bukott autórajongó típusa és bizony ők is vannak egy páran. Egy autóbolond ugyanis javíthatatlan álmodozó. Csak úgy passzióból keresgél használtautó oldalakon a különc veterán járművek, vérbő sportkocsik és csajozós kabriók között, de aztán érettebb fejjel - esetleg egy-két tanulságos kaland után - győznek az észérvek és egy tömeggyártó megbízható termékét vásárolja meg. Rozsdakupac németek, több sebből vérző öreg japán vagy olasz sportkocsik után sokan vágynak egy használható új autóra, ami érzelmet ugyan nem vált ki, de legalább becsülettel elviszi az egész családot mindenhova és ezzel az asszony is felhagy a "többet költesz a kocsidra, mint rám", vagy "több időt vagy azzal a vacakkal, mint velem" szövegekkel. Hiába, az élet jobb-rosszabb kompromisszumok sorozata, és bizony tesztünk alanya, a Hyundai Accent is egy ilyen kompromisszum; hogy jobb-e vagy pedig rosszabb, a teszt végére lehetőleg kiderül. Ilyen autót nem sok ember vesz szerelemből (na jó, senki sem), de a tulajdonos, ha könnyes szemmel nem is, elégedettséggel azért gondolhat arra, milyen használható családi autót is kapott a pénzéért.

Hátulról is egészen esztétikus
Hátulról is egészen esztétikus
A Hyundai annak a Magyarországon igen népszerű kategóriának a képviselője, amit lépcsőshátú kisautónak hívunk, így az olyan modellek ellenfele, mint a Honda City, Renault Thalia, Fiat Albea és társaik. Amiben talán leginkább különbözik tőlük, hogy míg az előbbiek kényszer szülte formatervükkel harmóniát nélkülözve csúnyák, addig a Hyundainak eleve terveztek szedán kivitelt, így ez a kocsi inkább harmonikusan csúnya. Az arányai sokkal inkább rendben vannak, mint mondjuk a Renault Thaliaé vagy a Honda City-é, csak az Accent egyszerűen szándékosan nem lett kecsesre és elegánsra tervezve. Az egész autó olyan kedvesen pufók, aminek nyilván funkcionális okai vannak: a kocsinak külméreteiben kicsinek kell lennie, így a tervezők minden oldalról kikerekítették egy kicsit, hogy ezzel is értékes millimétereket nyerjenek az utasok, és litereket a csomagok számára.

Az Accent egyébként elölről a legsikerültebb, vagyis inkább a legkarakteresebb. Ezt az arcot még meg lehet jegyezni, a kocsi többi részét viszont aligha. A karosszériához képest nagyon kicsinek ható kerekeivel, gömbölyded vonalaival egyébként nem véletlenül mondta rá egy hölgyismerősöm, hogy cuki. A lényeg, hogy összességében egyáltalán nem kelt kellemetlen benyomást, legtöbb vetélytársánál vállalhatóbb külsejű, sőt, talán a vele műszakilag tökegyforma konszerntársnál, a négyajtós Kia Riónál is jobban, de legalábbis karakteresebben néz ki.

 Olcsó, de ránézézésre kellemes anyagok
Olcsó, de ránézézésre kellemes anyagok
Az ajtót kitárva és a vezetőülésben helyet foglalva azonnal sikerélménnyel tölthet el, hogy már első blikkre, az emblémára rá sem pillantva kiszúrhatjuk a koreai származást. Ebben a modellben a Kia cee'd-del ellentétben még nem érkezett meg a minőség forradalma; a műszerfal formailag ugyan rendben van, de a felhasznált anyagok igen olcsó hatást keltenek. Mutatóba sincs egyetlen igényesebb műanyag, mindenhol kőkemény plasztik, ahová csak nyúlunk, ráadásul a középkonzolon elhelyezett kevés, de nagyméretű kapcsoló is az egyszerűséget sugallja. Túl sok kifinomultságot ne várjunk, de a kialakítás legalább masszívnak és tartósnak tűnik. Tetszetős viszont a világos utastér; ez részben a manapság viszonylag nagynak számító ablakfelületeknek köszönhető, részben pedig a világos színű kárpitoknak és a fekete mellett felerészben szürke műszerfalnak. Pakolóhely is van bőven, de valahogy egyik kialakítása sem az igazi. Sok apró dolgot könnyen el tudunk helyezni, de nagyobb kulcscsomót, pénztárcát inkább csak a pohártartóba tudunk rakni. Italtartóból egyébiránt van elég, hátul a kartámaszba is jutott. Az Accent felszereltségén egyébként tettenérhető a koreai konszern modellpolitikája, tehát hogy a házon belüli Kia a puritánabb, egyszerűbb márka, míg a Hyundainak jut a nagyobb presztízsű, igényesebb kivitelű autó szerepe. Így fapados, filléres modellre ne számítson az Accent vásárló, tesztautónkba is jócskán jutott extrából. A kocsihoz elektromos ablakemelő, elektromos tükrök, cd-s rádió, légkondi és fedélzeti számítógép alapáron jár, sőt a hátsó utasok és a sofőr kényelmét kartámasz is szolgálja.

Korrekt hátsó helykínálat
Korrekt hátsó helykínálat
Helykínálat szempontjából az autó egyébként igazodik a konkurensekhez, tehát elől bárki elfér a csekély oldaltartású, világos kárpitozású ülésekben, hátul viszont a keskeny utastér miatt kellemetlen hosszú távon középen ülni. 180 centi felett a fejtér is kicsinek bizonyul, de egy olyan családnak, ahol még nem túl nagyok a gyerekek, akár egy európai körutazáshoz is megfelelő lehet. A jól pakolható csomagtartó szintén elegendő méretű, bár 390 literével azért jócskán elmarad a kategória ászaitól (pl. Dacia Logan 510 liter!).

Egy hosszabb európai kiruccanáshoz nem csak az utastér elegendő, de az utat a kellemes meglepetést jelentő, az alapmotor szerepét betöltő 1.4 literes 95 lóerős benzinmotorral is simán bevállalhatjuk. A kocsihoz 400 ezer Ft felár ellenében ugyan remek 1,5-ös 110 lovas dízelt is rendelhetünk, de ezzel a benzinessel sem járunk rosszul. Az erőforrás ugyanis jóval erősebb, mint általában a konkurencia alapmotorjai, ezzel már autópályán sem fogunk útakadályt képezni. Ami az autópályás használatot kissé kényelmetlenné teszi, az a motor gyakorlatilag egyetlen hibája, méghozzá, hogy pörgetve igen hangossá válik; márpedig, ha ki akarjuk használni az erejét, kénytelenek leszünk az erőforrást magasabb fordulatszám tartományokba hajszolni. Az 1.4-es egyébként kellő dinamizmussal repíti a karosszériát, városban akár meglepetéseket is okozhatunk vele autóstársaink körében, 7,7 literes átlagfogyasztásával pedig még takarékosnak is mondható. Érdekes, hogy a nemrég nálam lévő Renault Thalia 1,4-es motorja hasonló teljesítményű volt, mégis fél literrel magasabb átlagfogyasztást produkált - pedig a Renault-t még kevésbé is hajszoltam, mint a Hyundait. Míg a Renault városi fogyasztását alig tudtam 9 liter alá szorítani, addig az Accent-nél pont fordítva, csak nagy nehezen gurult le 9 liternél több a torkán. Mindeközben a Hyundai érzésre mintha még valamivel jobban is menne.

 Nem tartozik a legnagyobbak közé, de<br> azért így is öblös az Accent csomagtartója
Nem tartozik a legnagyobbak közé, de
azért így is öblös az Accent csomagtartója
Az Accent egyébként - szigorúan műszaki tartalmát vizsgálva - sokkal autószerűbb benyomást keltett, mint a Thalia vagy akár több más riválisa. Kormányzása kevésbé érzéketlen, váltója pedig egészen kellemes, ezenkívül nyújt egyfajta masszív érzést is, amit leginkább a német autókból ismerhetünk.

A futóműve viszont sajnos ugyanolyan béna, mint kategóriatársai többségénél. Hirtelen irányváltásnál bizonytalan érzést kelt a sofőrben, de ez részben a keskeny és ballonos gumik hibája is, kanyarban pedig nagyobb sebességnél természetesen rendesen tolja az orrát. Ez a kisebbik probléma, hiszen a kocsi nyugodt vérmérsékletű családosoknak készült, nem pedig sztrítrészereknek, emellett viszont eléggé feszes is a futómű, és az úthibák csillapítása bizony nem sikerült valami fényesre. Paradox módon tehát úgy feszes a futómű, hogy közben billeg, ami nem a lehető legjobb kombináció.

Nem rossz autó ez, csak kissé drága
Nem rossz autó ez, csak kissé drága
Mégis, azt hiszem a kocsi kanyarvételi tulajdonságai fogják a legkevésbé érdekelni a potenciális vásárlókat, ennél lényegesen fontosabb kérdést képeznek a piszkos anyagiak. Nos, a tesztautó 3,6 milliós ára nem nevezhető éppen dömpingárnak, sőt ezzel az összeggel a kategória drágább képviselői közé tartozik. Extrákat legalább már nem kell hozzá rendelnünk, hiszen a fent felsorolt kényelmi felszereléseken kívül könnyűfém-felnik, két légzsák, ABS, és az első-hátsó ködlámpa mind-mind a szériafelszereltség részét képezik. És mi a válasz a teszt elején feltett kérdésre: jobb-e, netán rosszabb kompromisszum az Accent? Nos, semmi extra tulajdonsága nincs, amivel kiemelkedne: van olyan vetélytársa, aminek jóval kellemesebb a beltere, például a Thalia, és bár műszakilag összeszedettnek tűnik, a Honda City mechanikai finomságát azért nem éri el. Térkínálatban és csomagtartóban sem bajnok, és árát tekintve is a drágábbak között van. Amivel több konkurense felé képes kerekedni, hogy igazából semmilyen különösebb gyenge pontja nincs, minden téren megbízhatóan teljesít. A kocsi összességében nézve tulajdonképpen meglepően jó, bár a legújabb koreai autókat nézve ez már lassan nem is meglepetés. Egy dolog hiányzik nagyon ebből az autóból, a karakter. A-ból B-be viszont prímán megteszi.

 
Hosszúság:
4280
mm
soros, négyhengeres 
16 szelepes benzinmotor
Hengerurtartalom:
1399
ccm
Maximális teljesítmény:
97
LE /
6000
ford./perc
Maximális forgatónyomaték:
124,5
Nm /
4700
ford./perc
Hajtás:
elsőkerék-hajtás
Váltó:
ötfokozatú kéziváltó
Szélesség:
1695
mm
Magasság:
1475
mm
Tengelytáv:
2500
mm
Nyomtáv elöl:
1485
mm
  hátul:
1475
mm
Üres tömeg:
1100
kg
Megengedett össztömeg:
1580
kg
Csomagtartó mérete:
390 l
Üzemanyagtartály mérete:
45 l
Gumiméret elöl:
185/65 R14
  hátul:
185/65 R14
 
Végsebesség
177
km/h

Gyári fogyasztás:

Város:
8,0

l/100 km

Országút:
5,1

l/100 km

Vegyes:
6,2

l/100 km

Gyorsulás 0-ról 100-ra
12,3
s
Tesztfogyasztás:
7,7
l/100km
     
 
A modell alapára:

Fobb konkurensek alapárai:

Chevrolet Aveo 1,4 16V Premium
3 345 000 Ft
Honda City 1,4i LS
3 129 900 Ft
Renault Thalia 1.4 16V Prestige
3 080 000 Ft
Seat Cordoba 1,4 16V Chillout
3 283 000 Ft
2 970 000
Ft
A tesztelt modell ára:
3 600 000
Ft
     
 
Kinek ajánljuk?
TETSZETT:
NEM TETSZETT:
Erős, viszonylag takarékos motor
Bizonytalan, rosszul csillapító futómű
Korrekt műszaki tartalom
Karakter hiánya
Jó felszereltség
Azoknak, akik ebbol a szegmensbol válogatva a muszaki tartalmat illetoen csak kisebb kompromisszumot kötnének. Az átlagos, közlekedni vágyó családoknak megfontolandó alternatíva: mindent jól tud, de nincs igazi karaktere, igaz ebben a kategóriában nem is ez az elsodleges szempont.
 

 
Óra
 
Kedvenc Linkjeim
 
Beálítás kezdölapnak!
Beállítás Kezdőlapnak!
 
legyek a kedvencek között
Tégy a kedvencekhez!
 
Számláló
Indulás: 2005-12-17
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Google kereső

Google 

 
modulnev
 

Szobafestõ Budapest területén, legyen szó tisztasági festésrõl, vagy komplexebb munkálatokról, mi rendelkezésre állunk!    *****    Svéd termék a legjobb áron! Regisztrálj vásárlónak és kapj egyszeri 2000 Ft-ot és 15% kedvezményt a katalógusból! Svéd    *****    Azariah - RAMPAPAPAM formabontó verzióban, hallgasd, likeold, mutasd meg a spanodnak is :D    *****    ClueQuest- Új, ingyenes online nyomozós játék! Fejtsd meg a rejtélyt, és találd meg a tettest!Gyere cluequest.gportal.hu    *****    Szobafestõ Budapest    *****    Svéd termékek!Csatlakozz hozzám és kapj 2000,- Ft kedvezményt-15% kedvezmény a katalógus árból!Parfümök, szépségápolás!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!