Nissan Note 1.4 I Acenta teszt
Forrás:a5.hu 2007.03.13. 16:55
Egy autó, amely kicsit későn jött, cserébe elég nagy lett. Kellően ötletes és kissé unalmas, de ha családom lenne, abszolút kéne. Legfeljebb nem ezzel a motorral.
|
|
Kiscsaládos kisautó - 10 kép a galériában | |
| A Renault-Nissan házasságnak már elég sok gyermeke van, igazán lelkesen azonban eddig csak a Note-ot fogadtam. Egy új kisautó, amely nagyobbnak akar látszani, már nem bír különösebben nagy újdonságértékkel. A Note érkezése ebből kiindulva lehetne akár megkésett is, hiszen ebben a kategóriáéban már elég sokan kimutatták foguk fehérjét, sőt volt olyan is, aki már vissza is táncolt (új Yarisból nincs és nem is lesz Verso). A nagytestvér Renault is már bemutatta a Modusát, amely azonban eddig nem váltotta be a hozzá fűzött (eladási) reményeket, de így szinte minden nagypályás fenevad készen áll, hogy elnyomják az újoncot. Itt van például a sokat látott Meriva, amely időközben már modellfrissítve is lett, vagy itt van a Honda Jazz, ami igen sok elismerést zsebelhetett be. Erre most jött a Note, amely egy kicsivel talán mindegyiken túlnő, de annyira azért kicsi, hogy ne lehessen a kompakt egyterűek közé sorolni.
A Note formája igazán kevés embert hoz lázba, sőt ha tetővonal nem ereszkedne egy icipicikét, és hátul nem lennének ezek a különleges, bumeráng alakú lámpák, akkor nagyon unalmasnak tartanám. Az orra egy kicsit elcsépelt Micra, szerintem a magasabb tetővonal is azzá teszi. Kicsit hosszú, de mégis keskeny, nem ez az a forma, amitől igazán izgalomba jön az ember. Egy ilyen autót azonban nem ezért vesz valaki, hanem hogy alapuló családjának meglegyen az első autója, amely két gyerekkel is tágas, el lehet vele menni nyaralni, tele van tárolórekeszekkel, kényelmes, biztonságos, rá lehet bízni az anyjukra, sőt voltaképpen még szerethető is. Az ajtók is nagyok, a gyerekülést is könnyű berakni, ezek csupa apró, de a mindennapi használatban fontos dolgok.
|
|
Nem túl izgalmas, de legalább praktikus | |
| Ilyenkor pedig kit érdekel az, hogy a műszerfal kissé fantáziátlan? Olyan Micra-származék, de így feketében sokkal komorabb. Cserébe ergonómikus, minden jól működik, minden a helyén van. A felszereltség elég jó, a térkínálat meg több annál, amit elképzeltem. Négy felnőtt nagyon kényelmesen elférhet, hiszen mozgatható a hátsó ülés, de ötnek már semmi esélye. Azért teljesen hátratolt helyzetben akkora a lábtér, hogy keresztbe tett lábbal is lehet a sofőr mögött ülni, ilyenkor azonban a csomagtér mindössze 280 literes. Ha az üléseket előretoljuk, akkor mindjárt a lábtér lesz kicsi, de cserébe 437 literes lesz a csomagtartó, utóbbi a kisgyerekesek kombinációja. Ezt azonban még lehet fokozni, hiszen az ülések lehajtásával a csomagtartó 1332 literes, amibe akár több mint kétméteres doboz is elfér. Ez azonban még nem minden, hiszen az utastérben található rengeteg retesz és pohártartó mellett még a csomagtartó is tartogat egy kis meglepetést. A Flexi-Board nevű rendszerhez hasonló ugyan több helyen van, mégis jó és viszonylag egyedi dolog a kétszintű csomagtartó.
|
|
Kissé szürke a belső | |
| Kicsi létére elég tágas autó, és egészen praktikus, ötletes megoldások sorával van tele, de ebben a kategóriában ez már nem újdonság. Például itt házi testvér, a Modus: ugyanarra a padlólemezre épülnek, ugyanaz a dízelmotor doboghat benne, mégis teljesen más a kettő. A Renault kissé érzelemgazdagabb, de a Note mégis jobban bejön, a mindennapokra szerintem ez a jobb választás. Egyrészt minden magától értetődően működik benne, másrészt kisautósan könnyed maradt. Ugyan a futómű rosszabb úton kisebb ringatózásba kezd, de mégsem kötnék bele, hiszen cserébe kényelmes. A kormányzás könnyed, talán kicsit túlzottan is, a váltó pedig rendben teszi a dolgát. Könnyű vezetni, ezért a nők is szeretni fogják, de még sincs az az érzésem, hogy egy magas, keskeny autóval vagyok.
|
|
Hátratolt hátsó ülésekkel nincs gond a helykínálattal, ekkor azonban elég kicsi a csomagtartó | |
| Ebben az autóban talán a motor volt, amit nem biztos, hogy választanék, hiszen ez a 1.4-es nem győzött meg a fogyasztásával. Az autó nem túl nehéz, hiszen körülbelül 1,1 tonnát nyom, amivel a 88 lóerős motor egészen eredményesen boldogul is. A rövid ötödiknek hála viszont nagy sebességnél zajos és bizony autópályán már nem fogyasztott annyira jól, mint vártam. Ritkán van ilyen, de ezúttal csak városban tudtam tartani a 7-8 liter környéki áltagot, autópályán ez mindig 8 fölé ment. Erre a legtöbben azt mondanák, hogy a motor nem bírja, pedig igazából gyorsulásérzésben nem volt rossz. Éppen ezért elkezdtem gondolkozni azon, hogy akkor milyennel érdemes venni, és én az 1.5-ös dízelre gondoltam, azzal rugalmasabb, kevesebbet eszik, igaz sajnos sokkal többe is kerül. Egészen pontosan ez úgy néz ki, hogy az Acenta csomaggal egy 1.4-es Note 3.469 millió forint, miközben az erősebb dízellel ez már több mint 4 millió Ft. Az azért nem mindegy, főleg egy átlagos kiscsaládosnak. Szerintem az 1.6-os benzines erőben már egy kicsit sok is ide, meg hát az sem olcsóbb, így aztán arra jutottam, hogy mégis ez az 1.4-es kellene.
Ebben az autóban már van 4 légzsák, ABS, első elektromos ablakemelő, indításgátló és távirányítású központizár. Széria a manuális légkondi, az elektromosan állíthatóak a külső tükrök, a kormányról vezérelhető CD-s rádió, ugyancsak jár a vezetőülés magasságállítása, a fedélzeti számítógép, sőt a kárpitozás is egészen jó. Tehát igazából a felszereltségébe sem kötnék bele.
|
|
Tekintse meg sajtókép-galériánkat is! | |
| Mindezek mellett pedig az a furcsa vélemény alakult ki bennem, hogy bár unalmas, és nem tetszik, családapaként elgondolkozva azonban lehet, hogy ilyet választanék. Ez egy igazán praktikus és tágas kis jószág, amely egészen jól variálható, és pakolhatóság szempontjából extrém sokat nyújt. Bár a futóműve és kormánya nem parádés, de nem is rosszak, sőt a váltó és a fék nagyon tetszett, így vezetni is könnyű. Kellemes városi gyerekhordó kocsi, jó vele bevásárló körútra menni, de ugyanakkor akár egy külföldi túrát sem tartok lehetetlennek. Csak a hátsó üléssort úgy kell beállítani, hogy hely is maradjon és csomagtartó is legyen. A motorja ugyan nem bűvölt el, de ha nagyon nem sietünk vele, akkor akár még takarékos is lehet, miközben a tudásához, a térkínálatához képest az ára rendben van. Azért egy kicsit még mindig inkább a dízel felé hajlok.
|
Hosszúság: |
4080 |
mm |
soros, négyhengeres |
benzinmotor |
Hengerűrtartalom: |
1386 |
ccm |
Maximális teljesítmény: |
88 |
LE |
/ |
5200 |
ford./perc |
Maximális forgatónyomaték: |
128 |
Nm |
/ |
3200 |
ford./perc |
Hajtás: |
elsõkerék-hajtás |
Váltó: |
ötfokozatú kézi kapcsolású | |
Szélesség: |
1690 |
mm |
Magasság: |
1550 |
mm |
Tengelytáv: |
2600 |
mm |
Nyomtáv |
elöl: |
1470 |
mm |
|
hátul: |
1460 |
mm |
Üres tömeg: |
1092 |
kg |
Megengedett össztömeg: |
1546 |
kg |
Csomagtartó mérete: |
280-1332 l |
Üzemanyagtartály mérete: |
46 l |
Gumiméret |
elöl: |
185/65 R15 |
|
hátul: |
185/65 R15 |
|
Végsebesség |
165 |
km/h |
|
Város: |
7,9 |
l/100 km |
Országút: |
5,3 |
l/100 km |
Vegyes: |
6,3 |
l/100 km | |
Gyorsulás 0-ról 100-ra |
13,1 |
s |
Tesztfogyasztás: |
7,8 |
l/100km |
|
|
|
|
A modell alapára (1.4i Visia) |
Főbb konkurensek alapárai: |
Renault Modus 1.4 16V Dynamique |
3 540 000 Ft |
Opel Meriva 1.4 Enjoy |
3 657 000 Ft | |
3 169 000 |
Ft |
A tesztelt modell ára: |
3 469 000 |
Ft |
|
|
|
|
Kinek ajánljuk? |
TETSZETT: |
NEM TETSZETT: |
Térkínálat |
Fogyasztás |
Pakolhatóság, rekeszek |
Kissé hangulattalan beltér |
Fék |
Vezethetõség |
| | |
Minden olyan friss családnak, ahol még nem nagyok a gyerekek, de egy sima kisautónál többre vágynak. Igahordónak is jó, ha valaki rendszeresen sok cuccot visz. |
| | |
|
|