Patidani autós oldala!
Patidani autós oldala!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Vissza
vissza
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
 
Autó tesztek
Autó tesztek : Volkswagen CrossPolo 1.4 TDI teszt

Volkswagen CrossPolo 1.4 TDI teszt

Forrás:a5.hu  2007.03.13. 16:53

A CrossPolo egy újabb egyéniség a kisautók kínálatában, a kérdés már csak az, hogy kit vesz rá a lélek arra, hogy az alapárnál jóval több pénzt kiadjon egy olyan autóért, amely megjelenését kívül gyakorlatilag csak rosszabb lett, mint az eredeti.

 Egyedi kisautó - 18 kép a galériában
Egyedi kisautó - 18 kép a galériában
Az utóbbi években virágkorukat élik a különleges sorozatok. A képlet meglehetősen egyszerű mind gyártói, mind fogyasztói oldalról nézve: előbbinél minimális költségekkel tudnak előrukkolni egy kvázi új kivitellel, a vásárlók pedig - jó esetben - kapnak némi pluszszolgáltatást, ámbár a mélyebben pénztárcába nyúlás eredménye a legtöbb esetben nem a józan mérlegelésnek, hanem az érzelmek dominanciájának köszönhető, meg persze annak, hogy mindenki egyéniség akar lenni. Ezen szériák legnagyobb erényei között említhető ugyanis, hogy többnyire okkal vannak feltűnő jelenségként nyilvántartva, noha általában elmaradnak a mélyreható változtatások. Az egyedi modellek esetében általában különleges és egyáltalán nem szerénykedő színeket alkalmaznak, kicsit átfazonírozzák a lökhárítókat, valamint biggyesztenek rá néhány kiegészítőt és persze a megszokottnál nagyobb, többnyire szebb könnyűfémkerék-kollekciót is kapnak.

Játékautó
Játékautó
A fent leírt autótípus egyik iskolapéldája a Volkswagen Polo Cross kivitele. Ezt mondhatni pont jókor dobta piacra a VW: bár különösebb szégyenkeznivalója a friss modellekkel szemben nincs, de már nem éppen mai darab, a különleges széria viszont feldobhatja kicsit az érdeklődést iránta. A CrossPolo ráadásul nem is előd nélküli, hiszen a modellfrissítés előtti Polóból is volt emelt hasmagasságú kivitel Fun utónévvel, amely ráadásul közel három éve az A5-öt is megjárta. Érdemes megfigyelni, hogy mi történt az autóval azóta: sajnálattal kell megállapítani, hogy a műszaki részen nem fejlesztettek semmi érdemlegeset (így 2007-ben azért lassan cikinek érezhetnék egy 1.9-es dízelmotor 100 lóerős maximális teljesítményét), a fazon azonban drasztikusan átalakult. A CrossPolót már a Volkwagen nemrég bejelentett Individual részlege jegyzi, ennek megfelelően feltűnő és egyedi jelenség, ennek minden előnyével és hátrányával együtt. Ahhoz, hogy a Polóból egy városi zsebterepjárót csináljanak, az optikai trükkökön túl a szabad hasmagassághoz is hozzányúltak, a Fun 2 centis emelésénél némileg drasztikusabban. Végeredményt tekintve a Cross padlólemeze nem kevesebb, mint 32 milliméterrel távolabb van a földtől, mint a hétköznapi Polóké, aminek őszintén szólva nincs olyan nagyon sok értelme. Nyilvánvaló, hogy ezt az autót nem terepre szánják, de a kátyúkat a magasítással együtt is ugyanúgy kell kerülgetni - ha nem jobban, a nagyobb kerekek miatt -, a padkára felállás pedig csak a sportautóknál nem javallott, kisautóknál ez magasítás nélkül sem okoz problémát.

 Feldobja a belsőt a narancssárga kárpitok
Feldobja a belsőt a narancssárga kárpitok
Noha praktikus szempontokkal nem indokolható a talajtól való távolabb kerülés (ennek további hátulütőiről még szó esik a későbbiekben), az viszont tény, hogy a CrossPolo egyáltalán nem néz ki rosszul. Noha a narancssárga fényezés erősen megosztja az embereket - kinek nagyon bejön, ki viszolyog tőle -, az alsó fertály körbe-műanyagozása, a módosított lökhárítók, az ezüstre fújt elemek és a mutatós könnyűfém felnik bizony hatásosak, noha utóbbi tesztalanyunkon a téligumik miatt nem érvényesült. A kelleténél kissé költségtakarékosabb és a tapasztalatok szerint nem túl tartós megoldás a típusjelzés hátsó ajtóra matricázása, az összhatás azonban mégis megnyerő annak, aki szeret egy kicsit - na jó, nagyon - kitűnni a tömegből.

Belül alapvetően nem sok minden változott, a narancssárga kárpitoknak hála azonban mégis alapjaiban változott meg a kissé konzervatív Polo hangulata. A szokatlan színű - a Fiat Panda Alessire emlékeztető - szövetből az ajtókra is jutott bőségesen, további két feltűnő változás, hogy a kormány küllői ezüst színben pompáznak, a pedálok pedig fémből készültek, a figyelmesebbek pedig azt is kiszúrhatják, hogy narancsszínű cérnával van varrva a kormány és a váltó borítása. Ezeken kívül azonban minden olyan, mint eddig volt, ami összességében jó, de azért lassan már itt lenne az ideje egy modellváltásnak.

Hátul nem a legnagyobb
Hátul nem a legnagyobb
Az általunk beszerzett CrossPolóban a régről már ismert 1.4-es háromhengeres dízelmotor hivatott szolgáltatni a menetdinamikát, ami inkább kevesebb, mint több sikerrel jött csak össze. A motor komoly erényei közé tartozik, hogy javarészt városban használva 5,5 liter körül alakult a tesztfogyasztás és még ha messze nem is egy erőgép, a 70 lóerő és a már 1400-as fordulatnál rendelkezésre álló 155 Newtonméter városban megfelelő lendülettel mozgatja a bő 1,1 tonnás kisautót. Országúton persze már nem árt alaposan átgondolni az előzéseket és az autópálya belső sávját sem neki találták ki állandó használatra, de motor tekintetében igazából itt sem vall szégyent. A háromhengeres TDI-vel inkább az a gond, hogy valami egészen borzasztó hangja van, amit melegen is a kelleténél jobban szeret hallatni, ez pedig egy hosszabb utazásnál nem éppen szívet melengető érzés az utasoknak. További probléma, hogy nem csak a traktorhang, de a hozzá tartozó vibrációk is átjönnek az utastérbe, ez pedig jelentősen ront a Volkswagen vesszőparipáján, az autó minőségérzetén. Szerencsére azonban 1.4-es és 1.6-os benzinesekkel is lehet rendelni a CrossPolót, melyek ugyan torkosabban nyelik az üzemanyagot, kulturáltabb működésük miatt viszont jóval kellemesebb jelenséggé válik az autó.

 Tekintse meg sajtókép-galériánkat is!
Tekintse meg sajtókép-galériánkat is!
A egyedi Polóval van még egy komoly probléma, ez pedig a futóműve. A megemelt hasmagasság ugyanis tesztalanyunkon feltűnő kóválygással járt együtt, elsősorban nagyobb sebességnél. Egy kis oldalszél esetén jó minőségű úton haladva is folyamatosan korrigálni kellett a CrossPolo egyenesfutásán, ami elég bizonytalanná teszi az egész autót főleg annak fényében, hogy az ilyen modelleket többnyire vezetéstechnikailag nem túl magas szinten álló vásárlók veszik. A bizonytalanság érzéséhez a kormány is hozzáadott, ami ugyan jó fogású, de kissé túlkönnyített. Ez parkolásnál mondjuk előny, országúton viszont már sokkal inkább hátrány, hiszen kevésbé érezzük, hogy mi is történik jelen pillanatban az autóval.

Adódik a kérdés, hogy most voltaképpen jobb-e a CrossPolo a hagyományos Polónál. A válasz röviden: nem. Megjelenését tekintve ugyan pozitív irányú változások történtek, műszakilag azonban nincs előrelépés, ráadásul ilyen rossz egyenesfutást a korábbi Polóknál nem tapasztaltunk. A CrossPolo ára ráadásul finoman szólva sem mondható jutányosnak, hiszen a tesztelt 1.4 TDI motorral legkevesebb bő 4,5 millió forintot kell érte kifizetnünk. Ez az összeg már nem aprópénz, hiszen ennyiért már normális kompaktot, vagy nagyságrendileg hasonló összegért már más, hasonlóan divatos autókat - például Peugeot 1007-est, Fiat Panda Cross-t, vagy akár a Minit - is lehet kapni. A CrossPolo tehát egy egyedi alternatíva a kisautók között, de bele kell szeretni a formájába ahhoz, hogy valaki magáénak akarja tudni.

 
Hosszúság:
3920
mm
Soros háromhengeres
turbódízel motor
Hengerűrtartalom:
1422
ccm
Maximális teljesítmény:
70
LE /
4000
ford./perc
Maximális forgatónyomaték:
155
Nm /
1600
ford./perc
Hajtás:
elsõkerék-hajtás
Váltó:
ötfokozatú kézi kapcsolású
Szélesség:
1670
mm
Magasság:
1500
mm
Tengelytáv:
2460
mm
Nyomtáv elöl:
1430
mm
  hátul:
1430
mm
Üres tömeg:
1120
kg
Megengedett össztömeg:
1640
kg
Csomagtartó mérete:

270/1030 l

Üzemanyagtartály mérete:
45 l
Gumiméret elöl:
215/40 R17
  hátul:
215/40 R17
 
Végsebesség
160
km/h

Gyári fogyasztás:

Város:
5,9

l/100 km

Országút:
4,3

l/100 km

Vegyes:
4,9

l/100 km

Gyorsulás 0-ról 100-ra
15,9
s
Tesztfogyasztás:
5,5
l/100km
     
 
A modell alapára (1.4 TDI):

Főbb konkurensek alapárai:

Fiat Panda 4X4 Cross
4 290 000 Ft
Peugeot 1007 1.4 HDi Trendy
4 160 000 Ft
4 546 000
Ft
A tesztelt modell ára:
4 546 000
Ft
     
 
Kinek ajánljuk?
TETSZETT:
NEM TETSZETT:
Egyedi külsõ
Bizonytalan futómû
Normális anyagok
Motorhang
Kis fogyasztás
Ár 

Mivel a CrossPolo elsõsorban nem az észre, hanem a szívre hat, ezért olyanoknak ajánljuk, akik beleszerettek formájába és megoldásaiba, ezért pedig hajlandóak némileg mélyebbre nyúlni a zsebükben.

 

 
Óra
 
Kedvenc Linkjeim
 
Beálítás kezdölapnak!
Beállítás Kezdőlapnak!
 
legyek a kedvencek között
Tégy a kedvencekhez!
 
Számláló
Indulás: 2005-12-17
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Google kereső

Google 

 
modulnev
 

Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala ♥ nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta ♥ Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie, itt: www.csillagjovo.gportal.hu    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését. 0630/583-3168    *****    Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan