Patidani autós oldala!
Patidani autós oldala!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Vissza
vissza
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
 
Autó tesztek
Autó tesztek : Mazda3 2.0 MZR GTA teszt

Mazda3 2.0 MZR GTA teszt

Forrás:a5.hu  2007.03.13. 16:51

A Mazda3-at eddig is kedveltük, egy modellfrissítés pedig az esetek többségében csak fokozni szokta rokonszenvünket. A japán kompakt esetében ez azonban kicsit másképpen történt: erényei ugyan tovább erősödtek, hibái azonban ugyanúgy megmaradtak. A remek formájú, 150 lóerős motorral szerelt GTA kivitel járt nálunk.

A Mazda3 ugyan a kompakt kategória eladásainak inkább sereghajtója, mintsem éllovasa hazánkban, mégis kipróbálása óta kedvenc alsó-középkategóriásaim közé tartozott, véleményemmel pedig nem is vagyok egyedül a szerkesztőségben. Már az ötajtós alapformája is tetszik, futóműve, váltója, összerakottsága és az egész autó vezetőorientáltsága pedig annak idején alaposan levett a lábamról. Idén tavasszal aztán bemutatták a modellfrissített változatot, amelynek fényét az ősszel debütált MPS kivitel halványította el hatékonyan. A facelift áldásos hatásait most egy kétliteres benzinmotorral hajtott GTA kivitelen vizsgálgathattuk.

 A fekete fényezés és a sportcsomag jól<br> áll neki - 20 kép a galériában
A fekete fényezés és a sportcsomag jól
áll neki - 20 kép a galériában
A Mazda3 már alapesetben sem néz ki rosszul, tesztautónk azonban határozottan vagány volt. Kijelenthető, hogy a japán kompaktok között jelenleg az ötajtós Mazda az abszolút legmenőbb formájú, hiszen a Toyota Corolla, illetve a tavasszal érkező Auris inkább konzervatív, mintsem fiatalos, a Honda Civic még mindig inkább furcsa, mint egyértelműen megnyerő, a Mitsubishi Lancer pedig őskövület és finoman szólva sem különösebben szép, az új generáció pedig az eddig látott fotók alapján szintén nem lesz hatalmas formai bravúr. A Mazda3 sportcsomagos kivitele tehát tényleg mindent visz abszolút értelemben és relatíve egyaránt: az egyáltalán nem praktikus, azonban igen tetszetős fekete metálfényezéssel, a diszkrét hátsó légterelővel, az áttetsző hátsó lámpaburával, a xenon fényszórókkal, valamint az ötküllős 17 colos könnyűfém felnikkel megnyerő kerek egész formát ad, olyat, amibe könnyen bele lehet szeretni.

 A modellfrissítés kívül nem sok nyomot<br> hagyott
A modellfrissítés kívül nem sok nyomot
hagyott
Az év eleji modellfrissítésről viszont nemigen árulkodik az autó megjelenése. Az általunk nyüstölt, igen jól felszerelt példány esetében az ajtókon elhelyezett kis gombok jelzik, hogy ehhez a Mazda3-hoz bizony már nem slusszkulcs, hanem indítókártya jár, a tulajdonost így felesleges procedúrák nélkül felismeri az autót, leheletnyivel kényelmesebbé téve ezzel a mindennapokat, enélkül azonban még boldogan lehet teljes értékű életet élni. Ennél fontosabb, hogy a modellfrissítés zászlaja alatt az egyébként változatlan teljesítményű kétliteres motor kapott egy új, hatfokozatú kéziváltót, melyre már csak presztízsokokból is szüksége volt, hiszen mára szinte az összes konkurenst ilyennel szerelik.

Ismerős, kellemes belső
Ismerős, kellemes belső
Ahogy a külső, úgy a belső sem változott érdemben. Ez részben nem gond, hiszen eddig is kedveltük a 3-as belterét, a kicsit kemény, de kényelmes ülésektől kezdve a sok tárolórekeszen át a még az első generációs MX-5-ös ajtaján látott kilinccsel, ami most a kesztyűtartót tartja zárva. Örültünk volna ugyanakkor, ha egy-két helyen jobb minőségű műanyagokat használnak, illetve véleményem szerint egy kis életet is csempészhettek volna bele. A legtöbb dolog jó helyen van és mindent gyorsan meg lehet találni, ám túlságosan is szürke az egész belső, legalább a kárpitok színei lehetnének kicsit vidámabbak, vagy beépíthetnének még egy-két olyan öncélú extrát, mint a cd-s rádió KITT-re emlékeztető fényjátéka.

Szépek a 6 órától induló műszerek
Szépek a 6 órától induló műszerek
Az előző tesztautónál szerzett tapasztalatokból kiindulva arra számítottam, hogy a menet közben felmerülő kisebb hiányosságokért majd a vezetési élmény kárpótol, ám erre csak részben került sor. Félreértés ne essék, a Mazda3-at nagyon jó vezetni, ilyen szempontból kategóriájának egyik, vagy talán legjobbja a (vele közös alapokon nyugvó) Ford Focus-szal holtversenyben. A kormány közvetlen és érződik rajta keresztül, hogy mi is történik éppen az első kerekekkel, a futómű pedig álmaim kompromisszuma inkább a sportos, de még éppen nem kényelmetlen felé elhangolva. A fékek, melyek sem vezetési élmény, sem pedig biztonság szempontjából nem játszanak elhanyagolható szerepet, meggyőző hatékonysággal vetik vissza a 3-as vehemenciáját, további jó pont, hogy az adagolhatósága is patikamérleg pontosságú.

Pörgetve szép a hangja
Pörgetve szép a hangja
A motorral és a váltóval azonban akadtak kisebb problémák. Könnyen lehet persze, hogy ez csak a tesztautónál volt így, de a kétliteres változó szelepvezérléses MZR motor papíron 150 lóerejéből én inkább csak 120-130-at éreztem. Ez részben amiatt lehet, hogy a nyomatékgörbe erősen emlékeztet az alföldi pusztaságra, magyarul már alul is szépen húz, ellenben felül hiányzik belőle az a megtáltosodás, amiért kedveljük az erős és sportos hangolású szívómotorokat. Normális közlekedéshez alul is meglévő nyomatéka miatt tehát kiváló, pörgetve azonban inkább csak a lelkesítő hangok jönnek meg, a teljesítmény nem. Ettől persze még ugyanúgy jó vele gyorsan menni, hiszen a fent kifejtett közvetlenség miatt végig a kezünkben érezzük az autót, csak elmarad a várva várt eufória.

Jó a váltó, de a hatodik túl rövid
Jó a váltó, de a hatodik túl rövid
Az új váltóval hasonló a helyzet: alapvetően remek, hiszen pontosan kapcsolható, rövid úton jár és egy percig sem tiltakozik a gyors váltások ellen. A hatodik fokozatot azonban a kelleténél feleslegesen rövidebb áttételűre méretezték, ami annyit tesz, hogy 130-nál már 3500 körül forog a motor, ez pedig teljesen felesleges, hiszen így egyrészt nincs sok értelme a hat fokozatnak, másrészt hangosabb, harmadrészt pedig többet is fogyaszt. A kétliteres MZR motor egyébként sem visszafogott étvágyáról híres, noha kiemelkedően torkosnak sem lehet nevezni. Lendületes városi használatban nem kell azon meglepődni, ha 13-14 literes értékeket ír ki a fedélzeti számítógép és takarékoskodva sem sikerült tíz liter alá vinni a fogyasztást, igaz a teszt időtartamának rövidsége miatt nem sok lehetőségünk volt a kísérletezésre.

Ha őszinték akarunk lenni, akkor a Mazda3 nem sokat fejlődött a modellfrissítés során, ez azonban abból a szempontból nem gond, hogy szerencsére már előtte is jó autó volt. Azon hátrányai, melyeket eddig szemére hánytunk, ugyanúgy megmaradtak, erényei azonban kicsivel tovább erősödtek. Ugyanez vonatkozik az árra is: a Mazda3 bevezetésekor elsősorban magas árával hívta fel magára a figyelmet, mostanra pedig ugyan valamelyest konszolidálódott a helyzet, de bő hatmillióért - még ha jól felszerelt is - nem mondható kifejezetten jutányos vételnek. A sportos autókat kedvelőknek mindenesetre továbbra is jó választás, aki pedig valódi hot hatch-re vágyik, annak tavasszal érkezik az MPS nyolcmillióért - a kettő között sajnos jelenleg nincs átmeneti megoldás, a közeljövőben viszont érkezik a Mazda6-ból ismert kétliteres 143 lovas dízel, ami könnyen lehet, hogy meggyőzőbb lesz a 2.0 MZR-nél.

 
Hosszúság:
4435
mm
soros, négyhengeres
16 szelepes benzinmotor
Hengerűrtartalom:
1999
ccm
Maximális teljesítmény:
150
LE /
6500
ford./perc
Maximális forgatónyomaték:
187
Nm /
4000
ford./perc
Hajtás:
elsőkerék-hajtás
Váltó:
hatsebességes kéziváltó
Szélesség:
1755
mm
Magasság:
1465
mm
Tengelytáv:
2640
mm
Nyomtáv elöl:
1530
mm
  hátul:
1515
mm
Üres tömeg:
1335
kg
Megengedett össztömeg:
1790
kg
Csomagtartó mérete:

339 l

Üzemanyagtartály mérete:
55 l
Gumiméret elöl:
205/50 R17
  hátul:
205/50 R17
 
Végsebesség
202
km/h

Gyári fogyasztás:

Város:
10,6

l/100 km

Országút:
6,4

l/100 km

Vegyes:
7,9

l/100 km

Gyorsulás 0-ról 100-ra
9,1
s
Tesztfogyasztás:
14,2
l/100km
     
 
A modell alapára (2.0 MZR GTA):

Főbb konkurensek alapárai:

Seat Leon 2.0 FSI Stylance
5 763 600 Ft
Opel Astra 2.0 Turbo (170 LE) Cosmo
5 762 000 Ft
Ford Focus 2.0i Ghia 5 a.
5 221 000 Ft
6 099 000
Ft
A tesztelt modell ára:
6 099 000
Ft
     
 
Kinek ajánljuk?
TETSZETT:
NEM TETSZETT:

Vagány megjelenés

Kissé magas ár

Alul is nyomatékos, szép hangú motor

Rövid hatodik fokozat

Vezetési élmény

Elmaradó megtáltosodás

Jó futómű

Kis csomagtartó 
 
 

A Mazda3 ezen változatát elsősorban olyanoknak ajánljuk, akik egy jól kinéző, sportos, a mindennapokban is kompromisszum nélkül használható kompaktot szeretnének, a konkurenseknél jobb vezetési élményért és a japán gyártásért pedig hajlandóak kicsivel mélyebbre nyúlni pénztárcájukban.

 

 
Óra
 
Kedvenc Linkjeim
 
Beálítás kezdölapnak!
Beállítás Kezdőlapnak!
 
legyek a kedvencek között
Tégy a kedvencekhez!
 
Számláló
Indulás: 2005-12-17
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Google kereső

Google 

 
modulnev
 

Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala &#9829; nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta &#9829; Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie, itt: www.csillagjovo.gportal.hu    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését. 0630/583-3168    *****    Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan